Jump to content

Gammel 'Smith&Wesson 38 CTG' revolver


cult

Recommended Posts

For litt siden arvet jeg en gammel, nesten ubrukt revolver som jeg lurer på om noen her vet litt mer om en meg. Lurer først og fremst på hvor gammel den kan være, og om den kan ha noe historisk verdi og hvor mye penger jeg evt kunne regne med å få for den hvis jeg på noe tidspunkt skulle finne ut at jeg vil selge den.

 

 

Om revolveren:

 

Den ser ut som en model 10, men det står ikke modellbetegnelse noe sted, bortsett fra at det står CTG på løpet. Den er altså produsert før S&W begynte med de modellbetegnelsene som brukes i dag.

 

Den er kamret i kaliber .38 S&W (altså ikke .38 special).

 

Ved siden av serienummeret under grepet er det en 'V' og det mener jeg å ha hørt skal bety at den har en eller annen forbindelse med andre verdenskrig, men det er jeg usikker på..

 

Ellers er det litt diverse skrift på revolveren, bl.a noe med property of the US eller noe. Husker ikke helt. Jeg kommer tilbake med litt mer utfyllende info litt seinere i dag, og evt et bilde eller to. Må bare hjem å finne den frem først :) Setter pris på alle tilbakemeldinger som evt kommer i mellomtiden :)

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke kommet meg hjem for å se nærmere på den og knipse bilder i dag, men det er vell en slik som dette:

 

 

Er det noen her som aner hvor mye den er verdt, evt hvordan jeg kan finne ut av det?

 

Er det noen spesielle merkinger som er avgjørende for verdien?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...