Jump to content

Ladedata 7x64 N19


Sunnmøring

Recommended Posts

Quickload sier:

7X64 Brenneke med 154gr Hornady er max før ladningen blir RØD/overtrykk 54,7 grain.med 881m/sek i ei 58cm pipe.

Start 3-4 grain under og test i DIN rifle.Har forøvrig ikke lada for dette kalibret selv.

 

Igjen tusen takk Deerkiller!!!

 

Gunwerks..jeg vet at N19 er likt URP men jeg har forstått at det er Bare nesten likt siden N19 er et skytterlagskrutt, jeg har tidligere brukt N19 til 6.5x55 og da har jo ladedataene stått på boksen..

 

Uansett så har jeg ladet opp en ladestige fra 50 grains til 52 grains med økning op 0.5 grains og COL 84 mm.. landingene blir kronografert i en LabRadar..

Link to comment
Share on other sites

Quicload sier også "approximation" når N19 brukes.Forøvrig så blir dataene som kommer ut identiske med URP kruttet.

Derfor viktig å starte litt lavere og heller bruke MAX ladningen som en guide.Jeg har ikke opplevd noen tegn til overtrykk i mine våpen når hastighet og max lading fra QL er prøvd.Dette i 6,5x55-308win-7mm Rem mag-300 Winmag -7x57R-416 Rem mag pluss en 5-6 revolver og pisttol kalibre

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Her er noen ladedata med 7x64 og N19 krutt, alle er skutt i en Blaser R8 med 58cm løp, kronografert med en LabRadar Kronograf.

 

Kule: 154 gr Interlock

COL: 84mm

Hylse: Norma

Krutt:Norma N19

Lyman gen6 kruttvekt

3 skudd i hver ladevekt

Temperatur 5 grader.

 

Ladevekt. Fart m/s. Samling mm

53.0gr. 834 m/s 9mm

53.5 gr. 845 m/s 11 mm

54.0 gr. 854 m/s 7.92 mm

54.6 gr. 865 m/s 13mm

 

Prøvde også Vithavuori N560 men både fart og presisjon var bedre med N19.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...