Jump to content

Feste til Versa - Pod tofot


Retr0

Recommended Posts

Har sett etter løsninger for å feste Versa - pod til stokken, men det er få poster og vanskelig å navigere i alle de ulike postene som sier noe om dette. Lager derfor en egen tråd om dette, da flere har møtt denne problemstillingen og flere har versa - pod tofot.

 

Har anskaffet en original Versa - Pod som skal på en Tikka T3 SV og en uorginal Versa - Pod (deal extreme) som skal på en Sako Quad HB.

Lurer derfor på hvordan jeg best kan feste disse, da jeg ikke ønsker å ha den orginale klumpen som skal festes under kolben i reimfestet.

 

Her er den originale klumpen illustrert og montert under stokk i reimfeste:

150-603__48193.1384274350.1280.1280.jpg?c=2

411922.jpg

 

En annen måte å feste på som jeg ser flere har gjort er å kjøpe en frest "bolt" som de lager hull fremst i stokken til, og så bedder/limer inn i stokken, som illustrert her:

dsc_0151_1.jpg

plass_inne.JPG

 

Men jeg syntes ingen av disse metodene virker veldig solide, spesielt liker jeg dårlig å måtte ha klumpen under stokken i reimfestet.

 

Ser de har endel finurlige løsninger hos Versapod (http://stores.versapod.com/adapters/). Her har de blant annet mye likt løsningen til Vektor, men også ett Picatinny adapter som skrus under kolben. Eneste er vel at denne kanskje gjør det vanskelig med å legge press på tofoten og at den blir noe lav.

 

Hva syntes folket virker som den mest solide og estetiske løsningen? Adapteret må sitte bom og ikke gi etter for press over tid, samt gi tofoten muligheten til å vinkle seg og kunne "låse" seg i bakken. Helst også en løsning som er enkel å fjerne igjen, uten å etterlate for mye merker på kolbe og ikke koster skjorta(les: frakt)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...