Jump to content

Min favoritt .22 pistol


OlavM

Recommended Posts

tillegg til rene .mI 22 matchvåpen, så finns det jo et hav av varianter, gammle klassikere og fordums storheter som ikke lenger er regnet som ypperste konkurransejern. Jeg har et knippe av disse, pistoler jeg setter stor pris på og som jeg liker "looken"av. De blir brukt i konkurranser, for morro skyld selvsagt, men kanskje kan man slå en med batteri i skjeftet også 8)

Først ut er definitivt en "keeper" en Walther PPK i cal.22 Den er idiotisk presis tross små sikter, men til spesialpistol er den godt egnet. Funksjonssikerhet er god sålenge en ikke kommer nær magasinet.

 

DSCF2925.jpg

 

 

 

 

Nestemann ut er en Smith mod 18, egentlig innkjøpt for et spesialrevolverprosjekt, men jeg tror den får bli som den er, har en mod 17 jeg kan "slakte" i stedet. Dette er en koselig revolver

ed god presisjon, fin å trene felt med på hytta. Samt at jr har lagt sin elsk på den.

 

DSCF2929.jpg

 

Den peneste pistolen er kanskje min High Standard Thropy( det er vel pga denne det heter finfelt :D ) Blåneringen er helt fantastisk og presisjonen i verdensklasse. Denne ble også egentlig kjøpt inn som prosjekt, var meningen med lengre løp,lyddemper og kikkert, men det blir nok som den er. Noen feltløyper har den fyllt og. Og den er like gammel som meg, det teller jo en del...

 

DSCF2931.jpg[/img]

 

DSCF2932.jpg[/img]

 

Den foreløpig siste som nok forblir i samlingen er denne, et Colt conv.unit. Det er bare nydelig laget, og tross det flytende kammeret, som gir en idiotisk morsom rekyl, er den funksjonsikker, og holder lett tieren på pistolskiva med rett ammo. Den stod i fare for å bli byttet ut med et sett fra Marvel, men har lagt slike syndige tanker på hylla!

 

i195.photobucket

 

DSCF2928.jpg[/img]

 

Håper andre kan legge ut bilder av sine favoritter, kom gjerne med en moderne Matcpistol og, men skriv en begrunnelse hvorfor akkurat denne.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...