Jump to content

Stille inn stikkontakt timer


TikkaReven

Recommended Posts

Kjøpte meg en stikkontakt timer i dag.

Kan hende jeg er stokk dum, men hvordan stiller man den egentlig inn? Er ei klokke der, med 24 timer. Så ved siden av hjulet, kan man presse ned noen svarte knapper, som sitter rundt hele klokka. Visst dere skjønner :P

 

Er det noen som har en slik, og kan forklare meg?

 

Her er et bilde av vidunderet.

image.php?productid=100062

 

 

Hilsen TikkaReven

Link to comment
Share on other sites

Stikker den i kontakten, Plugger i det du vil styre i timeren.

 

Vrir pila til rett klokkelsett og knepper ned knaster for det klokkeslett når du vil at den skal levere straum.

Meiner eg.

Omvendt i tilfelle dersom det er på når du vil det skal vere av..

 

Forstått ?

Link to comment
Share on other sites

du skal vel få justere dei kneppa uavheging av kvar pila er dersom det ikkje er noko form for lås som skal sikre at den ikkje tilfeldigvis knepper inn ein feil knast.

 

Pila setter du til rett klokkeslett akkurat da, så vil den tikke å gå som eit vanleg ur.

Link to comment
Share on other sites

Hvis klokka er f. eks 1500 når du skal sette timeren i stikkkontakten, vri skiva slik at pila peker på 1500, nå skal du ikke vri mer på skiva, men kneppe ned de svarte "knappene" i det tidsrommet du vil at det skal levere strøm. F.eks vil du at det skal leveres strøm fra 1800 tom 2100 så knepper du ned knappene for det tidsrommet. Timeren vil da begynne å levere strøm 1800 og slutte med å leveres strøm kl 2100. :)

 

edit trykkleif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...