Jump to content

Fabarm XLR Composite 12/76?


jeger83

Recommended Posts

Fabarm har særdeles godt polert innmat, meget solide og thights våpen. De har TriBore piper, ekstra lange choker og er trykktestet til 1630bar. Så, ja de er meget flotte våpen.. Har selv veldig lyst på den nye L4S utgaven. Lettere enn XLR serien, med god balanse..

Hvis Sportsskyttere ikke har hørt om Fabarm, undres jeg over nick'et? Vil vel heller si at det er fint lite som kan måle seg i dette pris segmentet..

Link to comment
Share on other sites

Ser overhode ikke på dette som dissing. Var nok heller jeg som misforsto ordlyden til sportskytter.. ikke værre enn så.. Men det er rett at jeg jobber på et utsalgssted, og like rett at jeg har veldig lyst på en L4S.. men det ser ut til at jeg og tante blå ikke er enige av hva som er behov he he.. Spørs om ikke Franchien min ikke må ut..

Og som jeg går nevnt tidligere her, her inne er jeg som privatperson, ikke ansatt...

Så beklager til deg Sportskytter, om du følte at jeg gikk over streken.

 

Når det er sagt, er hvilke annet merke kan vise til lik finish og prestanda til kr 9.000,- tenker du sportskytter? Har fått klådd på ganske mye rart gjennom jobben. Treverket er jo penere på Beretta A400 serien, men ikke maskineringen, og strengt tatt er vel den nesten dobbel så dyr.

 

XLR som ble etterspurt, virker for meg litt "tyngre" både vekt og utførelse. Men det er et godt grep i gummien da. Ser ikke helt gleden av hi viz staven på kolbehalsen dog. Har skutt litt med XLRS ( trestokk utgaven) og den er veldig "lettskutt" for min del. Dog 66 cm pipe på den jeg har brukt.

 

Franchi har jo Fast serien, men den er utgått. Omtrentlig samme pris, men rekylladet på godt og vondt. Affinity, som jeg har nå i synt blir jo en nær konkurrent.. men er veldig sped i grepet, lett "skranglete" i fremskjeftet. Jeg har en i 71 cm løp, og kunne gjerne heller hatt 66cm. Helst 61cm, men det blir ikke produsert..

 

Innspill for en vidre konstruktiv tråd.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag har skjutit massor med stål på banan och jagat sjöfågel i ur och skur med min

Xlr5 composite , först hade jag svårt att vänja mig med pistolgreppet-avtrycket efter ha skjutit

Browning bock i 14 år men idag gillar jag den skarpt, pris prestanda är mkt bra jag gav 8,850sek

På XXL för några år sedan. Jag rekommenderar dock att ta en med 71 elr 76 pipa då den annars

Blir lite lätt, jag har 71 cm + 150gram på magasin muttern. Gassystemet är enkelt och välfungerande,

Plus att rekylfjädern utanpå magasin röret är ett jätte plus ( rekylfjäder i stocken = rostig fjäder)

 

/P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...