Jump to content

Icom Prohunt


HEK

Recommended Posts

Kjøpte en i fjor sommer, en ICOM ProHunt Advance, så har ikke alt for lang erfaring. Gikk fra 20 år gammel ICOM F-10, ikke fordi den sluttet å virke, men fordi jeg fikk lyst på noe nytt. :D

3 jaktdager går i alle fall greit. Har ikke noe eksakt time tall.

 

Enkel betjening. Litt uvant att kanalene ligger i "foldere". Svenske for seg, Norske for seg, sikring for seg osv.

Men tror det er slik på flere radioer i dag

Det er fullt mulig å scanne i hele kanal registeret.

 

Blåtann løsningen var i utgangspunktet ikke noe jeg hadde planer om å bruke med det samme.

Valgte vanlig mic, da whisper funksjonen hvor jeg kan holde micen nærme munnen var det jeg var ute etter.

Men måtte prøve blåtann funksjonen mot Plantronic Voyager Legend. Denne må trykkes inn når du skal snakke og trykke av når du er ferdig.

Veldig grei funksjon når du for det meste vil gå å lytte.

Bruket den under fuglejakt i fjor, for å følge med på bevegelsen til elgjaktlagene som jaktet i skoggrensen. Hadde radioen i sekken.

 

Hadde i utgangspunktet sett meg ut en ProHunt Compact pga størrelsen, men angrer ikke på at jeg valgte en Advance.

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

Låner denne tråden litt hvis det er greit:

 

Er den noen som har en liste/oversikt over alle Icoms jaktradio-modeller fra de siste 5 årene?

(Har kjøpt en brukt 2-3 år gammel, oransje, icom jaktradio på finn og selger visste ikke hvilken modell det var. Tror det kan være basic modellen men er ikke sikker.)

Takk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...