Jump to content

Bestille kniv - hvilken utenlandsk nettbutikk?


psAico

Recommended Posts

jeg vurderer å bestille 2-3 kniver som er vanskelig å oppdrive på berget.

Ser at de vanlige amerikanske nettbutikkene er HELT like på pris når det gjelder selve varen. Så da er det egentlig frakt osv. som avgjør. Noen som har erfaring?

Ser at Knifecenter.com tilbyr en service som heter iGlobal stores international, der man kan bl.a. forhåndsbetale toll og mva. ved bestilling. Dette kan kanskje lønne seg, da DHL o.l. ikke spesifiserer sine gebyr ved bestilling. Noen som har prøvd?

Link to comment
Share on other sites

Har handla fra Knifecenter.com en gang og da ble FedEx benyttet. Meget rask levering men husker ikke hva de tok i fortollingsgebyr.

 

Når jeg handler kniver fra utlandet har jeg stort sett benyttet Lamnia.com (meget bra service/kjører forenklet tollbehandling for deg) eller ebay. Synd krona er relativt svak i disse dager.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg handler kniver fra utlandet har jeg stort sett benyttet Lamnia.com

 

Takk for tipset. Har vært innom Lamnia før, men huska ikke adressen.

Ser ut som Lamnia har omtrent samme priser i EUR som de amerikanske har i USD, så de kommer litt dårligere ut på nettopris. Med gratis frakt og mulig enklere tollbehandling går det muligens i Lamnias favør totalt sett.

 

Nå skulle jeg bare hatt en stor neve Euro kjøpt til 7-8 kroner for noen år siden :-)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...