Jump to content

.375 Chey Tac viking


Terje338

Recommended Posts

Du kan jo ikke poste slik... :D, lommeboka mi har det vondt nok fra før av ;)

 

Hadde vært litt spennendes å hørt hva slags twist de har brukt, samt hvor mange skudd pipa holder..

Ikke mange kneppa som skal til heller.. noen og seksti ut til 1000 meter. En PMII doubleturn, børsa der, og en tur på vidda.. hmm :D

Link to comment
Share on other sites

Fordel å tenke litt når man setter kulene så de ikke havner feil vei da ;)

For gjort å klø seg i hodet da når ikke tabellen stemmer lenger :lol:

 

En .408 hadde vel vært like greit å hatt siden man slipper omforming av hylser og alt ekstra arbeidet det medfører. Om man ikke synes det er endel av kosen da ..

 

Det er jo dreide kuler som gjelder uansett for denne typen skyting, og etter hva jeg hører så får ikke prototypen av Sierra MK i .375 så mye skryt over dammen..

For dårlig BC er ett av ankepunktene etter hva jeg har lest på diverse amerikanske forum, og årsaken skal være vekten som ligger på 350 grs, noe som visstnok er det tyngste Sierra klarer å lage i .375.

Ellers så mistenker jeg spissen for å være av tangential form og dette gjør jo at BC'en blir ganske mye lavere sammenlignet med secant form. JFR Lapuas kuler og Sierra MK i tilnærmet samme vekt.

 

For de av dere som har sett prosjekttråden min på sluttstykket om låskassa så kan jeg røpe at kaliberet mest sannsynlig blir en 408 Cheytac. Har fått fatt på 200 hylser fra en leverandør av Jamison Int. hylser, som forøvrig er samme leverandør som Chey-Tac bruker selv, til den nette sum av 10,- pr hylse!!

Etter en liten mellomlanding hos min søster i Texas blir de nok sendt over i løpet av våren, så hvis ting går som de skal og Lopez eller en annen har tid til å lage noen kuler etter VLD formelen, er det mulig at det ferdige våpenet blir å se på Hengsvatn til sommeren. :)

Den som venter på noe godt!....

 

Beklager at dette ble litt OT trådstarter, men gadd ikke starte ny tråd.

 

sakotrg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...