Jump to content

15n20


TomAH

Recommended Posts

Hallo

Tusen takk for svar.

Her jeg bor så er vi omgitt av noen produsenter som bruker ulike typer stål. Ingen var kjent med dette stålet. Tenkte det kunne være en mulighet for å slenge med en plate en gang hvis de handlet andre ting hos Uddeholm :D

Link to comment
Share on other sites

Tenkte det kunne være en mulighet for å slenge med en plate en gang hvis de handlet andre ting hos Uddeholm :D

Uddehols strip steel og Uddeholm tooling er to adskilte selskaper, så du vil ikke kunne få med en plate med 15N20 på en verktøystål bestilling, og 300 kg regner jeg med er mer enn du hadde tenkt deg. :smile: Er nok like enkelt å bare kjøpe en plate av de nettbutikkene som har dette. Det er flere svenske knivbutikker som fører den.

Link to comment
Share on other sites

Hallo

Takk for svar

Har kjøpt 15N20 hos Smie.no flere ganger. Tenkte kanskje jeg kunne få med et par plater hvis noen av bedriftene her skulle bestille fra Uddeholm. Kompisen min er lager sjef på den ene bedriften. Der får jeg alt av stål jeg bruker i smia, unntatt knivstål. Det har de ikke dessverre...

Herdinga til metallurgen fungerer perfekt. Den har jeg brukt mange ganger. Ihvertfall på de siste 30 bladene jeg har laget

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...