Jump to content

Lavvo ovn type Hardhaus. Noen med erfaringer?


Olemann

Recommended Posts

Fikk tilslaget på en ovn på Netthandelen i dag. Det er den samme som denne: https://quickshop.secure.flexiweb.no/productview/20110383/

Fikk den en god del billigere enn prisen der, men netthandelen har mest dritt etter min erfaring så jeg lurer på om det er håp om at denne funker OK?.. Vannkokeren som følger med ser jeg for meg kommer til å ligge hjemme, men mulig den får bli med på en testtur først.

Link to comment
Share on other sites

Hei, kjøpte en tidligere i år, har bare brukt den ett par netter i lavvoen, måtte kjøpe to halvmetere med tre toms eksosrør på Biltema for og komme høyt nok på lavvoen min.

Den slår seg en del når en fyrer, og blir fort rød ett stykke oppover pipa, men gir helt grei varme.

Vanntanken magasinerer litt varme når den er full, alt i alt ett greit kjøp for min del, ga 1100 kr pluss frakt etc.

Ble billigere enn og lage selv.....

 

Nofish

Link to comment
Share on other sites

Hvilken lavvo har du, ser at totalhøyde skal være 310mm, og trodde det var tilstrekkelig. Fikk ovnen for 851,- samt en bæresekk for 31,- så da regner jeg med at kjøpet ikke er så verst allikevel... :)

Hvordan er det å demontere vanntanken når den er varm?.. Ser for meg at dette kan være litt vanskelig, samt at det kan bli litt kondens hvis den blir stående å koke påkoblet...

Link to comment
Share on other sites

Lavvo stanga mi er 330 høy, manglet 80 cm på høyden på min ovn. Du har fått den til en bra pris du da!

Var ikke plaga med kondens, og tror ikke det vil være gøy og fjerne vanntanken fra ovnen når det er varmt, bare to bein på ene siden så det vil være gode muligheter for søl og brannsår....

 

Nofish

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...