Jump to content

lite kulehold 308win


Scitech

Recommended Posts

Har nettopp ladet noen 168 NCC, 41gr N140, Lapua hylser, 308win, COL 71. Har ladet en del tidligere, men da stort sett Norma hylser og har ikke hatt lignende problem. Jeg får veldig lite kulehold, og kjenner veldig lite motstand når jeg setter i kula i pressen. Det var såpass lett at jeg kunne dytte kula lengre ned i hylsa med håndkraft. Spørsmålet er om dette er farlig og hvorvidt jeg bør trekke kulene å starte på nytt.

 

Vet at det er et kjent problem at lee collet die har noe grov expander-knapp, og jeg har foreløpig ikke dreiet denne ned. La ikke merke til dette når jeg ladet normahylser, men kjenner det nå med 1-gangsskutte Lapuahylser. Jeg skal utvilsomt pusse denne litt ned for å få økt kulehold, men i første omgang lurer jeg altså på om det er trygt å skyte det jeg allerede har ladet opp.

 

PS: kommer ikke til å mate disse via magasin eventuelt

Link to comment
Share on other sites

Trygt og godt..:) Kulehold er mer enn hvor langt nedi hylsa du skyver kula. Som du selv skriver..slip ned mandrellen og lad/ skyt i vei. Pass bare på at du stopper slipingen når ønsket hold er i boks. For gjort å ta ned for mye[sMILING FACE WITH SMILING EYES]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...