Jump to content

Lyman hylse prep senter


Tavi

Recommended Posts

Kjøpte den igår ,fulgte med en rekke verktøy for store og små hylser for meg typisk 223 og 6.5-55,en av de verktøyene som fulgte med er en "fres" for LP large primer pockets,for søkte denne i en engangs skutt Lapua hylse ,det ble rimelig mye spon som kom ut av tennhette lomma,satt in en ny cci large primer den gikk meget lett inn men satt dypt i forhold til ikke freste hylser,så nå lurer jeg på om det er forskjell i strørrelsen på de forskjellige tennhette fabrikantene(diameter) da jeg er redd for att det vil bli lekkasje rundt tennhetta ved avfyring av skudd,om du bruker " fresen" for å rense hette lommene.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har også en slik fra Lyman.

Small primer pocket verktøyene er like for rifle og pistol men jeg mener dybden for large er forskjellige for pistol og rifle mht. uniformer.

 

Jepp, se http://www.lymanproducts.com/lyman/case-prep/pdf/Case%20Prep%20Instr%20for%20web.pdf

WARNING:

1. Do not adjust stop collar.

2. Large Rifle and Large Pistol Primers have different pocket depths.

Do not use the Large Rifle Uniformer in pistol cases.

3. Holding the Uniforming Tool at an angle in the primer pocket could enlarge the pocket and cause gas leakage. Keep tool square and in-line with the case.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Et lite tillegg til dette.

 

Det viser seg at både uniformer og reamer fra lyman slites ut veldig raskt eller ikke er helt til spec.

Kjørt igjennom masse .38 hylser og de ble ikke brukbare.

Prøvde så uniformer fra Sunclair og reamer fra Hornady og disse tok mye mer ut av lommene.

Har ikke hatt tid til å prøve å lade med hylsene etter dette men med tanke på hvor mye mer som ble fjernet med nye verktøy ville jeg ikke anbefale å stole på de som komme med enheten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...