Jump to content

6,5-06 Tips


Catfish

Recommended Posts

Hei!

Lurte på om noen erfarne 6,5-06 ladere kan komme med innspill.

 

Har ladet opp noen Swift scirocco 2 130 grains med 43 grains n-160 og en col på 84.30.

Er dette Nosler har som startladning på 140 grains accubond (47grains er max)

Vil dere kalle det en trygg (start)ladning?

 

Har også noen hornady amax i 140 grains som jeg tenkte jeg skulle bruke. Går det å bruke samme utgangspunkt da?

Helpresser engangskutte norma 3006 hylser direkte i 6,5 dia virker som det går fint.

Sikkert noe jeg har glemt men...

Link to comment
Share on other sites

Om du benytter 30-06 hylser bør du frese halsen på disse da de har en tendens til å bli for tykke.

Det er mindre jobb å bruke 25-06 hylser, da er det bare å sette en 6.5mm kule og skyte :)

ang ladedata har jeg ikke så mye å komme med, det er noen år siden jeg hadde 6.5-06, men om du bruker startladninger for 140gr kuler så er du trygg med 130gr kuler.

Link to comment
Share on other sites

Dette virker veldig lavt. 42gr er startladning i 6,5x55/130gr kule med N160. Jeg ville ikke skutt noe lavere ladning enn 47gr N160 i 6,5-06. Skummelt med lave ladninger og treigt krutt. Tror vel også f.eks. Norma 15 (ligner på reloader 22 om du bare har nosler-data) passer en del bedre.

 

Tron

Link to comment
Share on other sites

Eg vil anbefale 25-06Rem hylser. Fikk høyt trykk og stygge hastigheter med 3006 hylser. Og det som berga børså og kanskje kjaken var att eg starta på minimum.... Mulig eg har ekstra tight kammer. Men det er en villkatt så der er ingen std...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...