Jump to content

prisnivå på svalbard??


fabarm lion hunter

Recommended Posts

Noe bedre er det.. men ikke noe uhyre bra priser egentlig.. trur handleran untytter momsfordelene bitte litt ;)!

Self tjener du noen kroner (la oss si 18% ? sammenlignet med fastlandet) men hvis du spørr meg så liker jeg best å bruke klær jeg har brukt en tid før jeg reiser till øya. Self er det uproblematisk når det gjelder mange ting men klær hade ikkje vært det ventet med før jeg kom på øya. Å ta en sjanse med klær,,hmm ;)

 

Du sparer jo en del penger hvis du kjøper dyrere ting og jeg veit i følge han Jacob på IGP att di selger mange fine Swarovskikikkerter till i første hånd norske turister.. artig!

 

God tur!

(håper det ikkje blir lenge t jeg kommer meg opp igjen!)

 

MVH Niclas,

 

NB:

Kjenninger og familie har jo lov å kjøpe en del klær gjennom studentene ved "UNIS".. for eksempel Klättermusen sin jakke "Bifrost" till under 2000,-,,, den jakken koster jo egentlig over 5000 her hjemme.. :shock: Men utvalget av klær er ikke så utrulig stort da.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kan være en ide og prøve klærne på en butikk hjemme, så ringer du opp og bestiller den størrelsen du skal ha. Så ligger det klart til deg bak disken :wink: Som det ble sagt tidligere er utvelget minimalt.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Det meste som er i butikkene i Longyearbyen er fraktet dit med fly/båt, og det "spiser" en god del av momsfradraget.

Det som jeg har kjøpt billigt har jeg bestilt i utlandet og fått sendt til Longyearbyen.

Så har jeg hentet det der når jeg har vært der, eller noen har tatt det med tillbake til "Norge" for meg.

Da må du ha en adresse der, og om det er helt etter boka aner jeg ikke :roll:

Link to comment
Share on other sites

ja,, men jeg er nu ikkje heilt sækker på att det stemmer i virkeligheten slik di forteller dæ på telefon.

Det er jo nemlig slik att butikkene som konkurrerer her på fastlandet presser prisene laver i forhold till hverandre og hva di klarer,, ikke det samme konkurrensbildet der oppe på øya.

Men att di ligger noe lavere er absolutt sikkert og sant :

Løp og Kjøp 8)

(jeg er temmelig sikker på att det er mulig å prute en del hvis du kjøper mye på en og samme gang!! 8) )

 

Lurer: hva skall du gjøre der oppe ? er det polarnatta som lokker ? = polarnatt = deilig = befriende = lokkende = tenker usøkt på vamr kakao med kræm på toppen :mrgreen: (tommeln opp)

Link to comment
Share on other sites

Lurer: hva skall du gjøre der oppe ? er det polarnatta som lokker ? = polarnatt = deilig = befriende = lokkende = tenker usøkt på vamr kakao med kræm på toppen :mrgreen: (tommeln opp)

 

jeg skal faktisk i ett bryllup der oppe :D

aldri vært der så det kan bli spennende. :)

 

ja skjønner hva du mener med konkurransen på priser her på fastlandet,men prisene jeg fikk lå ca 20% under den veiledende prisen fra bergans.

feks en sirdal jakke ligger på 2880kr på svalbard,mens det billigste jeg har funnet her hjemme er 3300kr.

så en 4-500 kr kan man jo spare :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er du smart finner du den varen du skal ha på billigste sted i fastlandsnorge. Så bestiller du den poste restante til Svalbard og henter den i oppkrav på postkontoret der. Husk bare å få firmaet som sender varen til å trekke fra momsen på fakturaen fordi det skal leveres på Svalbard! Da blir det virkelig 25% billigere når man ser bort fra postens satser for frakt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...