Jump to content

Quickloadhjelp?


darkside

Recommended Posts

Hei!

Innser at jeg kommer til å kjøpe quickload, men akkurat nå er jeg på mac og sliter litt med å porte windowsprogramvare. Og ja, det er sikkert dritenkelt, men jeg er ikke helt der.

 

Lurer på om noen har lyst til å ta seg bryet med å sjekke en liten kombinasjon for meg. Holder på med en ladestige for 280 ackley improved, og undres om jeg har mer å gå på, kruttmessig.

 

Patron: 280 remington ackley improved

Kule: lapua scenar-l 180 grain(7mm/.284)

Krutt: viht n560.

Coal: 87mm - 0 friflukt.

 

På forhånd, tusen takk!

 

God påske,forresten.

 

Arild

Link to comment
Share on other sites

Men det er med friflukt. Uten friflukt blir trykket høyere.

 

Jeg ville nærmet meg den ladningen veldig forsiktig. Quickload er ikke ladedata og selv om Quickload ofte stemmer ganske bra så hender det også at det ikke stemmer i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Takker. Skal bevege meg ørlite opp fra der jeg er nå, på 57,5 grains. Samlet så langt absolutt best på 56,5, men da var farta kjip, nede på 820m/s. Fullt mulig jeg må opp på treigere krutt, da jeg har en del løp å brenne det på, men får se. Når jeg skriver null friflukter det så langt kula går uten å ta i bommene, så mulig det teknisk sett ikke er null.

 

Igjen, hjertelig takk!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bestemte meg for å holde meg til 820mps/56.5 grains n560 til koseskyting, men har kjøpt et kilo n570 for å teste ut.

 

Kjella, lyst til å sjekke quickload for meg en gang til? Samme coal.

 

(Om du har mulighet og lyst da, tusen takk!) :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...