Jump to content

schultz larsen 300 win mag


Larshanssen

Recommended Posts

Ja da va tida kommet for å oppgradere garderoben litt. Har bestemt meg for å kjøpe nytt løp og ny bolt til min schults larsen takedown.

Siden jeg har 6.5x55 løp og ei simpel weatherby vanguard I 223 falt valget på kaliber 300 win mag.

Alt er klart både med die sett og hylser men jeg lurer på om noen har en god kule å anbefale?

Har sett litt på 200 grains berger hybrid, 190 grains sierra hpbt og 220 grains lapua scenar.

Hvis noen også har en anbefaling til start ladning eventuelt en combo men kule og krutt mottas det med stor takk.

Link to comment
Share on other sites

Utifra kule alternativene du legger frem regner jeg med du skal skyte langt? Jeg har God erfaring med 220gr Scenar til dette formålet! I mitt løp var den enkel og finne pressisjon med. Jeg har 1:9 twist og 72cm Løpslengde..

 

Til jakt har jeg brukt 200gr Barnes LRX, Denne var litt vrien og krevde mye friflukt. Nå går den innafor ei gås på 500m;)

 

For øyeblikket bruker jeg ett krutt som ikke er hylle vare eller mulig å oppdrive for øyeblikket men her kan du lese litt erfaringer og Ladedater for og få en pekepinn: viewtopic.php?f=38&t=104458&start=0

 

Elllers ligger det mye her:

viewtopic.php?f=43&t=45794

 

Ettersom du har 6,5x55 blir vel mengdetreningen gjort med den, men skal du ha ett litt rimligere alt. er 190gr NCC og N15 krutt verdt en titt:)

 

 

Aannerud

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ja planen var å komme seg på litt lengre avstander. Pipa ble av tykk type uten fluting pluss at det kommer en razor brems. Banen jeg skyter på nå har maks 550m men tengte å komme meg opp over skoggrensen å der er det vell bare meg selv som begrenser holdet :lol:

 

Har tengt veldig på kobinasjon berger og hogdon h1000. Ser på diverse utenlanske forum at den kobinasjonen funker hest! Selvom hogdon ikke er av billigste type.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...