Jump to content

Pulsar Forward DFA75


maan

Recommended Posts

Jeg har den delen som hører til DFA siktet så du kan bruke den som nattkikkert uten å bruke kikkertsiktet.Det eneste jeg kan se er at bildet blir mye skarpere og klarere med kikkertsiktet montert.Tror det har med kvaliteten på zeiss siktet.Om bildet blir mørkere i 42 mot 56 vet jeg ikke,men man kan gjøre bildet lysere med innstillinger på DFA enheten.Skal ikke være mye stjernelys før du ser ALLT.I tilleg er det en ir lykt du kan tenne om det blir mørkt/lite restlys.

Link to comment
Share on other sites

Man trenger ikke nattsiktet i hele jakta.Faktisk er det vel forbudt å bruke på jakt i Norge men lovlig i Sverige.Derfor valgte jeg DFA75 som kobles på ett adapter som står på kikkertsiktet hele tiden.Du trenger ikke skyte inn DFA modulen på nytt når den settes på kikkerten.Dette testa jeg på en Sauer 200STR med en S&B PMII og fikk 5 skudds samling på 100m på 15mm med å ta av modulen og sette den på mellom hvert skudd.

Link to comment
Share on other sites

Ja tror alle er klar over lovligheten og det var ikke derfor jeg startet denne tråden.... Vær så snill å diskuter lovverket rundt dette i en annen tråd... Eller så kan jo di som ønsker søke her på forumet så finner de dette diskutert før.

 

Jeg for min del lurer på om noen har prøvd denne med DN55 monokularet som følger med? Ofte på måneskinnsjakt når det er gode forhold for å skyte, så ser jeg at det allikevel kan være vanskelig å bedømme gevirstørrels. Er dette noe en en DFA75 med monokularet ville kunne hjulpet med å bedømme? For orden skyld så tenker jeg her på å bruke DFA75 med DN55 monokularet som en nattikkert separat fra rifla som da har vanlig optikk. ☺

Link to comment
Share on other sites

Min DFA har denne mono kikkerten.Til å bedømme i mørket synes jeg ikke den er spesielt godt egnet da optikken er 10x og bildet blir kornet.Med kikkertsiktet bir det mye bedre bildekvalitet.Hviss du skal bruke DFA og mono kikkert til nattkikkert er det for mørkt for å jakte med vanlig kikkertsikte alikevell.Brukte min endel i hjortejakta som nattkikkert og såg dyra med DFA siktet men ikke skarpt nok til å skyte med min zeiss V8 2,8-20x56.Bildet i DFA blir svart/hvitt uten farger og er kornete.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...