Jump to content

belteklips eller patronholdere for Halgepatroner


BRM

Recommended Posts

Hei. har vært på utkikk etter noe mindre enn et fullt belte for hagle. da jeg som regel ikke trenger så mange skudd blir beltet egentlig litt unødvendig.

Kom over denne på Brownells

http://www.brownells.no/epages/Norge.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Norge/Products/04148151120012/SubProducts/151000030

den, og ligndene så greie ut i størrelse og kapasitet. MEN, det ser ut som om de bare holder på plass fire og fire , og om du tar ut en eller to patroner så blir de veldi løse inni ? noen som har prøvd denne typen?

 

Er det ellers noen som vet om patronholdere for alt fra to til ti patroner . helst som tar både 16 og 12 kaliber.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en slik i høst:

http://www.ebay.com/itm/331715340971?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

har ikke rukket å teste den i lang tid, men en helg har det blitt.

Jeg fester den på siden av magebeltet på sekken. Tar den av etter jakt, og legger hele greia i våpenskapet.

Jeg har den ikke full, men merker ikke at den er der.

Så langt virker det bra. Veldig bred og sterk borrelås som holder lokket igjen. Mulig jeg kommer til å "modde" litt her, og redusere - eller helt fjerne - borrelåsen. Trolig holder lokket seg igjen lell, og det blir veldig mye bråk av så bred borrelås. Vil gjerne ha en som jeg bare kan smyge hånda nedi...

 

Men alt i alt er jeg fornøyd, og mener det kan være ett godt tips.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Nettopp kjøpt meg slike speed strippers som du linker til i første post. Har ikke rukket å bruke de ennå, men har tenkt de samme tankene som deg med skrangling og løse patroner når jeg bare tar to. Akkurat det ser ut som det er lett å fikse, jeg tenkte å lime inn ei tynn stripe med stoff/borrelåsmateriale slik at haglepatronen holdes litt mere fast sideveis. Ellers ser produktet bunnsolid ut, med en heftig stålklips for feste i belte.

 

Kjøpte to slike strippers, og med dagens rypebestand er vel 8 patroner ca 8 mere enn jeg trenger når jeg går på fjellet...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...