Jump to content

optikk til ruger presision rifle


Tavi

Recommended Posts

har bestilt denne i 6.5 creedmore så er det kikkert da,det er en jungel,var på xxl idag å så på denne

CONQUEST HD5 5-25x50,noen som har denne eller bruker erfaring med den?

prisen jeg fikk var 8490kr om trent samme som vortex viper pst ffp mrad 6-24/50,lurer sterkt på hvordan vortexen er erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Skal du skyte langhold altså 500m ++ er Vortexen veien å gå.

 

Zeiss conquest HD 5 er nå optisk bedre mener nå eg, men husk det er begrenset med klikk du får i 1 tomms rør i tillegg er det moa klikk i HD5'en mener eg å huske som eg personlig blir surette i hodet av å bruke til langhold.

 

Kunne fint ha hatt ein HD5 5-25 på ein grei småvilt rifle til jakt, men til langhold er det ein Viper pst 4-16x50 ffp som gjelder for meg til eg eventuelt oppgraderer. :)

 

Du kan eventuelt kikke på Sightron også som eit bra alternativ;-)

Link to comment
Share on other sites

Vortex Viper PST FFP 6-24x50. Uten tvil. Har hatt den selv. Skal du ha noe bedre til formålet så må du opp ganske mange tusenlapper. Pluss at ingen slår Vortex sin livstidsgaranti.

 

Edit: Du skriver igrunnen ikke så mye om bruksområde, men jeg tok det som en selvfølge at vi snakker om langholdsskyting utifra rifletypen.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke annet å gjøre enn å henge seg på mengdene, skal du ha langholds optik til under 10 laken så er Vortex veien å gå... Pst serien er veldig kurante, eneste minuset jeg har å påpeke på di er at synsfeltet er litt snevert, ellers syns jeg di er klare og fine i optikken...

Link to comment
Share on other sites

takk for innspill,har i utgangspunktet siklet litt på vortex viper pst i lengre tid,blir langhold og bane,sendte inn medlems søknad på oslo/akershus langholdsklubb idag

da er det bare å få bestilt,venter i spenning på nytt om rifla skulle være en mulighet før nyttår i følge våpen søylen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...