Jump to content

Herkila Caribou X vs Jerven MT man.


HEK

Recommended Posts

Jeg har Caribou og er fornøyd med den, bruker den når jeg beveger meg mye, luftig å god, vindtett og vanntett om ikke du er ute mer en en dag med øs pøs regnvær, er ikke pottetett :forvirra: Lommene er litt trange og lommen til patroner på benet passer verken rifleskudd eller hagleskudd, men en mellomting :forvirra: Min sitter som et skudd i fasong slik ikke noen andre gjør. Jeg ga 3500kr for min dress komplett, men mener ikke den er verd 6000kr.

Link to comment
Share on other sites

At en blir fort kald når en sitter stille i en Caribou X ligger vel i dressens natur. Det er en skalldress, og evnen til å isolere skal vel strengt tatt være lav. I mine øyne så har Caribou og Jerven sin jakke forskjellige bruksområder. Caribou oppfatter jeg nærmest som litt avansert regntøy, mens Jervenjakka er ment for lange perioder med vedvarende drittvær på fjellet.

Link to comment
Share on other sites

3500kr var konkurssalg fra en eller annen Gmax butikk :D Dressen er vel som sagt over beregnet til gå turer/smygjakt/tidlig i jakten. Jeg bruker ikke den dressen når jeg poster på senhøsten. Jeg hadde valgt den andre dressen om jeg var deg! :D Evnt så er det mye bra på markedet fra Norrøna, Bergans har og en ny og fin dress .

 

Hva skal du bruke dressen du skal kjøpe til ??

Link to comment
Share on other sites

Har ein jerven Mountain man jaktdress. Veldig fornøgd med den. God passform, og er regntett. Blir fuktig når ein går. Tørkar opp igjen viss ein sitter i ro ei stund. Dressen er fantastisk for jakt i dårleg vær, spesielt Over fleire dagar. Ikkje så bra til smygjakt i finvær, då den bråkar for mykje til det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...