Jump to content

300gr billigkuler i .458 bestilt


ThomasS

Recommended Posts

Jeg har strevd en del med å skaffe billige treningskuler til .458. Berrys og remington har vist seg vanskelige å skaffe. Rafdal & Kvale har nå lovet å skaffe H&N kuler etter jul. De har 300, 350 og 400gr kuler i sortimentet. Blykuler med elektrolytt "mantel", samme konstruksjon som Berrys. Fine til treningsammunisjon for 45/70 og 450 marlin. Billige var de også. Eksakt pris ble ikke avtalt, men de kommer under det Berrys ble kjøpt for i fjor. Så hvis flere er ute etter slike, vet dere hvem som kan skaffe.

Link to comment
Share on other sites

Har du vurdert å støpe selv? Har drevet med det fra tid til annen og har mange både positive og nedslående opplevelser derfra. Utstyret koster jo litt - men sett i den store sammenhengen og med lang tidshorisont pluss høy gøyfaktor så er det slett ikke å forakte. Litt etter litt kommer saker man bare må ha for ytterligere å perfeksjonere ferdigheten og innimellom kan man kvitte seg med udaterte saker - og da åpner det seg en mulighet for atter nye kulestøpere å komme på banen. Kanskje vi kan si at det er litt kulturbygging involvert også? Det enkleste er selvsagt fremdeles å kjøpe blykulene ferdig kalibrert og smurt men er det like gøy?

At prisen på de du nå har fått los på er under det Berrys ble kjøpt i fjor sier ikke meg så mye - kan du gi et hint?

Link to comment
Share on other sites

Siden kronekurser og råvarer svinger hele tiden, og det er noen måneder til leveringsdato, ble det ikke avtalt fast pris. Men at vi havner i området 3,50 +- noen tiøringer er nok sannsynlig. Berrys ble kjøpt i fjor for under 5'ern.

 

Når det gjelder å støpe selv er jeg litt mer i tvil. Ikke på om jeg får det til, men om jeg rett og slett har tid til å drive med det.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer. Samme for disse som Berrys kulene. Ikke noe å blodlade .458 lott med. Det som står på hjemmesidene, er at "copper plated" er laget for fart over 400m/s. Deres egen ladetabell legger disse kulene på 523m/s. Selv ladet jeg berrys kulene til 600m/s uten at det ble noe som helst problem av det.

 

Se: http://www.hn-sport.de/en/products/bullets/details-for-bullets.html

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...