Jump to content

Sovepose til reins- og hjortejakt


Kuli

Recommended Posts

Jeg har bestemt meg for å kjøpe ny sovepose til jaktbruk, og jeg hadde satt pris på anbefalinger fra brukere med praktisk erfaring. Posen skal brukes til reinsdyrjakt/hjortejakt, og jeg har tenkt ut noen punkter som er viktig i så tilfelle.

- Jeg er 189cm, og har smal kroppsfasong(usikker om en pose beregnet for kroppslengde 190 er lang nok??)

- Pris 1000-2500kr

- Ønsker lav vekt

- må kunne brukes til overnatting ute, i kombinasjon med Jerven hunter pose(usikker hvilken t-limit jeg da skal se etter)

- pakkvolum er underordnet, men alltid et pluss.

 

Har sett på Helsport Alta(som jeg synes er litt tung, 2,1kg), Helsport Sarek down(usikker om den er for kort, men lett 1,1kg), Helsport Svadalen lt(usikker på lengden), Hagløfs lupus(usikker på lengde).

 

Kom gjerne med andre forslag, eller med brukererfaringer med overnevnte poser.

Link to comment
Share on other sites

J

- må kunne brukes til overnatting ute, i kombinasjon med Jerven hunter pose(usikker hvilken t-limit jeg da skal se etter)

 

jeg lå på en iskald, trekkfull hytte i minusgrader, helsport alta og med fjellduken kingsize thermo som forsterkning. Holdt varmen men det ble veldig klamt innfor duken. Men ser jo andre her som ikke har det problemet..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...