Jump to content

Montasje på Sako Finnbear (L61R)


kombi

Recommended Posts

Eg har kjøpt nytt kikkertsikte med 30mm rør (hadde 25mm før). På den gamle montasjen står det bare Sako og 25,4 under. Så plutselig, til min store overraskelse, at sporene ein monterer montasjen på er skrådd bakover. Det er breiest framme og så blir det smalere bakover. Det nye kikkertsiktet har 50mm åpning og hadde ein warne montasjen liggende (30mm), men den passa ikkje siden den er for brei for sporet og er heller ikkje skrådd. Noen som har peiling på detta på hva montasje som vil passe?

Hadde satt stor pris på hjelp her

Link to comment
Share on other sites

Du Sør-jeger seier at det er finere med sako ringmounts enn optilock. Når eg sjekker på Winge Våpen http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=3441 så står det at ringmounts kun passer til Tikka? Om eg også kan bruke det til Sako, hva er prisen og hvor får ein kjøpt dei?

Totalprisen på optilock er ca 1500 hos Winge Våpen ( 950 for ringene og 550 for basene). Er dette en grei pris?

Link to comment
Share on other sites

Google: Sako Ringmontasje, så finner du flere butikker som selger 30mm ringer. De ligger i 1300,- klassen.. Kontakt en som er i nærheten av deg.

 

Du kan nok spørre Winge om 30mm Ringmontasje til Sako, så finner de det. Er ikke alt de har på nettsidene.

 

Med Ringmontasjen så slipper du "et ledd".. ser penere ut og like sterke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...