Jump to content

Problemer med innskyting av nytt sikte


Haldis

Recommended Posts

Hei,

 

Har fått nytt sikte til rifla mi som jeg forsøkte å skyte inn i dag. Det fikk jeg ikke til da skuddene satt for lang til venstre så jeg ikke fikk skrudd meg inn til senter. Jeg går ut i fra at jeg kanskje ikke har fått satt montasjen riktig på, men greier ikke se noen åpenbar feil.

 

Børsa er en Steyr manlicher, montasjene er Weaver og kikkerten en Schmidt & Bender.

 

Før jeg byttet sikte gikk børsa bra, så tror ikke det er løpet som er skjevt :lol:

 

Jeg kan ikke se at jeg har noen særlige justeringsmuligheter annet en å skru på siktet. så syntes det var rart at jeg er så langt utenfor.

 

Ligger ca 60-70 cm til venstre når kikkerten var midtstilt. og når jeg skrur maks ligger jeg fortsatt en ti cm for langt til venstre.

 

Noen som vet hva dette kan skyldes og hvordan jeg løser det?

Link to comment
Share on other sites

Du monterte ringene fast på basene, ting så beint ut, før du la kikkerten i ringene og strammet overvel av ringene jevnt til underdel av ringene med ca 2-3 Nm kraft? Ting ser også helt rett og fint ut etter montering, weawer "klørne" tar jevnt og fint på basene (som ligger jevnt på kassen)?

 

Kikkerten er i vater i forhold til løp/ låskasse?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...