Jump to content

1 vs 2 avtrekkere


Andersenm

Recommended Posts

Det er vel en smaks-og stilsak først og fremst. Kanskje kan man argumentere for at det er kjappere å velge løp med to avtrekkere, hvis man jakter med ulik haglstørrelse i de to løpene. Og kanskje man kan si at det er raskere å brenne av to skudd med en avtrekker. (Fordrer at man bruker samme finger på begge avtrekkerne på en toavtrekker) Men dette er egentlig ikke argument, vi snakker hundredelssekunder.

Link to comment
Share on other sites

Smak og stil ja.

 

Sideliggere skal ha 2 avtrekkere pga stilen :wink: Syns sideliggere med 1 avtrekker er gyselig :mrgreen:

Over/under der er det smak og behag pluss litt hva du har brukt før. Jeg skal handle en o/u nå med 1 avtrekker og det blir uvandt da jeg har hatt 2 avtrekkere på mine dobbeltløpere før :oops:

Link to comment
Share on other sites

Om man skulle ha uflaks og få klikk på første skudd så er man hjelpesløs med 1 avtrekker som regel.

Med 2 så drar man bare i neste avtrekker.

Nå får man jo ikke mye klikk men ble reddet av dette en gang faktisk :)

Jeg lå på rundt 15 treff i snitt på skeetbanen med en Merkel S/S med 2 avtrekkere.

Kompiser med løse choker og 1 avtrekker skøyt sjeldent bedre. (Vi trente like mye utover sommeren og frem til jakta begynte)

Link to comment
Share on other sites

Baikal er en grei hagle. Som alle andre hagler, så smeller det når man drar i avtrekkeren :lol: det er patronene som dreper her også. Skulle jeg gi et råd, ville jeg lagt litt mer penger i det første våpenet. Høyst sannsynlig vil du ha det resten av livet hvis du tar vare på det. Da vil du også oppleve etterhvert noe som heter eierglede :winke1: det skal mye til å slite ut ei hagle. Og som sagt det viktigste er at den smeller, men jeg for min del angrer ikke på at jeg la noen ekstra kroner i min første hagle. Den er fortsatt meget pen, og jeg gleder meg til å kunne gi den videre til en av mine barn :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...