Jump to content

Ny stokk. Syntet eller Laminat?


Snøfte

Recommended Posts

Hallo godtfolk.

Rifla mi skal få ny stokk i løpet av høst/vinter.

Hadde i utgangspunktet bestemt meg for en laminatstokk fra Ragnar Hansen. Er det noen som har erfaring med disse.

Så var jeg innom sidene til Midway Norge og dumpet over en stokk fra Bell & Carlson. Dette var en del rimeligere enn andre fiberskjefter jeg har sett. Er de ok? Finnes det andre alternativer til ca 2000 kr?

 

Bor en del i telt og det alle viktigste er at våpenet er stabilt i forhold til fukt og temperatur. Er laminat like stabilt som syntet?

Laminat er jo noe tyngre men det må vel gå an å bore ut en del av stokken bak rekylkappa- noen som har prøvd på dette?

Takker for svar

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke spesielt til Ragnar Hansens stokker, men har hatt gode erfaringer med andre laminerte stokker. Liker å få de ulakert og påføre olje og avslutte med TrueOil, noe som gir pen finish og lett å reparere med stålull og litt mere TrueOil.

Min gamle Remington 700SS i 30-06, står for tur, ny Boyds tommelhullstokk er i transit(sikkert på toll lageret). Har fylt den gamle stokken med byggeskum, men liker fortsatt ikke klangen. Mange syntstokker er desuten for myke og grepet man får på de i regn og kulde er ikke det beste. HS precision stokken som jeg har på 22-250'n, en 700VSSF, er en stiv fin syntstokk så den får nok bli.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...