Tommen Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Hei, kom over et par eldre skudd i 308, der det så ut som en .22 kule i en plast-sabot satt i, kan noen fortelle meg noe om disse? Ser for meg høy utgangshastighet og dårlig presisjon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardinal Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Den kommersielle varianten er Remington Accelerator. Kjent for høy hastighet og dårlig presisjon, ja. Blir vel ikke lagd lenger. Den militære varianten har prosjektil av hardmetall, og kalles SLAP, Saboted Light Armor Penetrator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ooole Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Ser for meg høy utgangshastighet og dårlig presisjon? Muligens begge deler? Men, faren til en kompis har visstnok brukt å lade slike selv med 223-kuler til elgbørsa i 30-06, til bruk på reven fra glugga (siden beste nattsiktet var fastmontert på den rifla). Tror ikke de ladningene er blitt hastighetsmålt, men presisjonen var i hvert fall god (nok). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pejo Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Remington accelerator blilr vel lagd, men ikke importert, politiet var ikke glade for kuler uten signatur De kan lades selv, før 9/11 kunne en kjøpe pr post fra US, har ikke prøvd etterpå. Synes å huske at vi fikk V0: ca 1050ms med 60 grs sierra i en 30-06. Dette hadde god virkning på selhodet . Det finnes andre steder en kan kjøpe fra enn US. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
caveman Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 hvordan er presisjonen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pejo Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 hvordan er presisjonen Som all annen hjemmeladet, varierende. De vi endte opp med å bruke gikk 3cm fra storviltpatronene og godt nok til seljakt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted October 17, 2008 Author Share Posted October 17, 2008 Remington accelerator blilr vel lagd, men ikke importert, politiet var ikke glade for kuler uten signatur De kan lades selv, før 9/11 kunne en kjøpe pr post fra US, har ikke prøvd etterpå. Synes å huske at vi fikk V0: ca 1050ms med 60 grs sierra i en 30-06. Dette hadde god virkning på selhodet . Det finnes andre steder en kan kjøpe fra enn US. Er de ulovlige å ha? Vil ikke havne i trøbbel pga et par skudd, bedre å få blåst dem avsted da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted October 17, 2008 Author Share Posted October 17, 2008 Skulle tro at slugs også var å regne som kuler uten signatur da, de ligger jo ofte inni en plasthylse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viper_block_50 Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Om du ikke skulle ville ha de så tar jeg de gjerne til patronsamlingen min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
caveman Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 hvordan er presisjonen Som all annen hjemmeladet, varierende. De vi endte opp med å bruke gikk 3cm fra storviltpatronene og godt nok til seljakt! tenkte på samlingene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts