Jump to content

Sommerquiz 2


45 Colt

Recommended Posts

Her kommer ballen tilbake til deg, Veidin. Du har jo greie på mye gammelt, men nå skal vi se hvor god du er. Men den helt til høyre vet ikke engang jeg hva er. Det er en rimfire av ett eller annet slag. Mål på hylsa kan komme senere....

 

normal_IMG_1342.JPG

Link to comment
Share on other sites

Om jeg er så god vet jeg ikke men jeg har lang erfaring og har lest og sett mye. Min hensikt med quiz er kun folkeopplysning, at folk skal lære mest mulig om patroner og ikke minst bredden.

 

Så til saken, jeg tror jeg ser hva noen er men et par må jeg nok slå opp på senere:

Fra venstre:

#1 7x25R Target Pistol K/25

#4 .41 Long Colt

#5 .500 Tranter

#6 12x29RF løspatron til Remington M1867 og 4''' Lund

 

# 2 og 3 får vente litt

Link to comment
Share on other sites

#4 ligner fælt på en .41 L.C. outside lubricated, men kan jo være noe annet lignende

#5 kalles også .500 Revolver og flere andre benevnelser, trodde den het Tranter med den kula(?)

 

# 2 og 3 er veldig like og kan være en mengde ulike hylsetyper, tipper .380Webley og .38 Short Colt long case. De virker å være mellom 9,5 og 10mm i kuledia.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg er fornøyd med det det da, dette er laaangt fra mitt område med unntak av den 12mm løspatronen. Men det er jo gøy å måtte sette seg mer inn i andre ting også og slike quiz er skjerpende. Mange takk!

 

Har du mer spennende å vise?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...