Jump to content

Lading av 25-20 WIN


s e dahl

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

How's the barrel? For some reason, .25 caliber rifles in general and Remington .25 caliber rifles in particular seem to have poor barrels.

 

I would think the same powders that work well in .32-20 would work well in the .25; Unique, Red Dot, Bullseye. I am a huge Unique fan, but can only imagine how long it's been since there's been any in Norway.

 

As to loading practices, I have good success with the .32-20. I treat it like a tiny RIFLE shell and not a pistol shell. Kiss the case mouth with your expanding die, and use your bullet as an "expanding ball." Seat your bullets by hand in each case. Takes time to be sure, but I rarely lose cases.

 

Hvordan er fat ? For noen grunn, 0,25 kaliber rifler generelt og Remington .25 kaliber rifler særlig synes å ha dårlige fat .

 

Jeg vil tro de samme pulver som fungerer godt i .32-20 ville fungere godt i 0,25 ; Unique, Red Dot , Bullseye . Jeg er en stor Unique fan , men kan bare forestille seg hvor lenge det er siden det har vært noen i Norge .

 

Som til lasting praksis, jeg har god suksess med .32-20 . Jeg behandler det som en liten RIFLE skall og ikke en pistol skall. Kiss tilfelle munnen med ekspanderende dø, og bruke bullet som en " voksende ball." Seat kulene dine for hånd i hvert enkelt tilfelle. Tar tid å være sikker, men jeg mister sjelden tilfeller.

Link to comment
Share on other sites

Takk for det. Har kjøpt en fin liten Remington pumpe, laget i ca 1930 i meget fin stand, og da må den prøves. Hvilken hastighet blir det med den ladningen ?

 

Stilig børse. Bilder er obligatoriskt vet du av slikt :wink::mrgreen:

 

Beklager sent svar, men ikke så aktiv inne her lenger. Hastighet er oppgitt 1658 til 1828 fps med 22 tommers løp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...