Jump to content

Hjelp med identifisering/verdi av div hagler


vincentv

Recommended Posts

Hei!

 

Kom over disse våpnene da jeg ryddet i garasjen til mormor, lurer på info om de og om de eventuelt er verdt noe?

 

Jeg har tenkt til å ta vare på noen av de men 6 stk er litt i overkant syntes jeg.

 

her er 6 bilder;

http://imgur.com/a/wA8SL

 

har funnet ut noe;

 

1: ?

 

2: greener martini henry action shotgun

 

3: W. Richards shotgun, built during the late 1800s and early 1900s by Crescent Firearms, and there were 11 hundred gerjillion made.

 

4: ?

 

5: dette er vist en slagst suprvehagle har jeg blitt fortalt

 

6: ?

Link to comment
Share on other sites

Den øverste minner ser veldig svensk ut, men har tydeligvis ikke hatt sikringshake - noe de dleste svenskene hadde. Det er uansett en nedskåret militærmuskett fra ca 1850 i nåværende utgave. Verdi? Liten - ca kr 1000-2000.

Nr. 2 er litt mer spennende, men egentlig ikke mitt bord. Den er temmelig sliten, men nok verdt i hvert fall kr 3-4 000.

Nr. 3 & 4 er hagler og langt fra "mitt bord", antagelige belgiske.

Nr. 5 er det for dårlig billedmateriale på, men dette kan være det mest spennende våpenet i samlingen. Send gjerne detaljerte bilder av mekanismen til trondwi@online.no og jeg skal kose meg med å prøve å finne ut hva denne er for noe.

Nr. 6 en en sivil flintlåsmuskett, sannsynligvis med en eldre militær lås bygget om til perkusjon og er heller ikke særlig interessant. Verdi ca kr 1500.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...