Jump to content

Fulltange i "papir"


sako.

Recommended Posts

Fikk omsider noen blader jeg bestilte på nyåret denne uken. Måtte ned i bua å virke litt igjen.

Her er foreløpig resultat, fulltange i RWL34, med kunstig elfenben(paper micarta) og messing bolster i skaftet.

Ikke helt ferdig med finich, men det nærmer seg.

Noen som har tips til varmebestandig epoxy? Når det blir sliping av så massiv messing blir det for varmt, og det har sluppet litt for meg. Med påfølgende glippe på ene siden av skaftet, ikke mye, men det glipper litt.

 

5duwe0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Holken sitter med to 3mm gjennomgående messingstaver som er klinket, så den sitter som "spøtta". Men når jeg slipte form på skaftet ble det for varmt for limet, selv om jeg dyppet hele stasen i vann underveis. Det er micartaen på ene siden som har sluppet litt pga varmen.

Link to comment
Share on other sites

Får prøve det neste gang. Jeg ser Lock Tite har et lim som tåler 120 grader, men det gir ikke klar fuge. Skal sjekke litt mer på lim fronten, for jeg opplever litt det samme med mellomlegg av av metall også. Særlig de gangene jeg har brukt tinn. Kanskje montere sammen kniven med punkter med lynlim, for så å varme bladet i kokende vann slik at det slipper etter at all grovsliping er gjort. Kun siste finish som gjenstår med ferdig montert kniv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...