Jump to content

p226 LDC. Ikke E2 grip?


tazie

Recommended Posts

Hei folkens!

Fikk nettop min første 9mm i posten :)

P226 LDC. Er kjempefornøyd, men stusser litt på en ting, så tenkte jeg kunne sjekke hva folk mente her.

Denne pistolen skal etter som jeg har lest rundt om kring (inkl. pvas sine sider hvor den er kjøpt) leveres med det såkalte E2-grepet

Gjorde en del research på pistolen før jeg fikk den, og mener og kunne si at en grei måte og kjenne igjen et E2 grep på er at det er èn del. Altså uten de synlige skruene du ser på siden av orginalgrepet. Dette ser jeg jo også på alle bilder/filmer som finnes der ute av LDC.

 

Derfor stusset jeg litt på at min pistol hadde disse skruene. Samt at grepet også er 100% identisk med en gammel airsoft versjon jeg har liggende av p226.

Men jeg er kanskje helt på jordet?

Stusser også litt på at løpet stikker så mye ut forran, dette heller ikke noe jeg har sett på noen andre versjoner.. Men det er kanskje litt globale forskjeller bare?

 

Legger ut et par bilder:

29d8oqe.jpg

 

2vxmw3o.jpg

 

 

MVH

Fredrick

Link to comment
Share on other sites

Sitat fra en annen tråd om emnet:

 

(...) Årsaken til at disse skiller seg litt ut på grep og sikte er at de i sin tid var ment for Capsicum.

Løpslengden har med danske regler ang minimum løpslengde å gjøre.

 

Personlig så foretrekker jeg de vanlige grepene kontra de forferdelige E2-greiene, men det kommer selvfølgelig an på om man har normale eller knøttsmå hender. Hvis de vanlige ikke passer er det bare å bytte til E2, eller å kjøpe den korte avtrekkeren (Short Reach Trigger). Eller begge.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok litt tendenser til villedende markedsføring fra PVAS, men det ordner de nok opp i om du tar kontakt med dem.

 

Og det er godt mulig at den har SRT montert, da SRT er ikke det samme som SRT. Sig har vært lure nok til å bruke samme forkortelse på to vidt forskjellige ting. Short Reset Trigger gir kortere reset i single action, mens Short Reach Trigger er en litt tynnere avtrekker som passer bedre for de med litt kortere fingre.

 

Hvis du tar av høyre grepsplate så ser du lett om delen som deaktiverer tennålsikringa er standard type eller SRT: http://www.ar15.com/media/mediaFiles/199644/35504.JPG" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Hei, se mine poster under sig sauer tråden, der tar jeg opp akkurat det samme som deg :-)

Er forøvrig enig at det er på grensen til villedende markedsføring på hjemmesiden dems. De har rettet opp teksten angående siktene, og burde gjøre det samme med resten.

 

For min egen del så var E2 grepet en avgjørende årsak til at jeg kjøpte nettopp LDC modellen. Jeg sendte en mail for 1 uke siden og spurte om jeg kunne kjøpe E2 grepet og montere selv men venter fortsatt på svar. Regner med at de er litt underbemannet om dagen pga ferieavvikling.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan ikke gjøre annet enn å beklage noe villedende tekst på våre nettsider.

Det første partiet med LDC som kom inn nå var opprinnelig bestilt av, og ment for Capsicum som var forrige Sig importør.

Vi ble overlatt disse våpen som en del av agentur overtakelsen, og har aldri bestilt dem med slik konfigurasjon. Flere ting ved bestillingen hadde vi ikke engang kjennskap til. F.eks. E2 grep, løpslengde og sikter.

Men det er det eneste tekniske som avviker fra opprinnelig modell.

SRT (Short Reset Trigger) er montert i alle LDC modeller.

Short Reach Trigger er ekstra utstyr.

Denne "Capsicum" modellen blir vi ikke å ta inn igjen da vi mener den avviker for mye og gir villedende oppfatning av hva man får servert ved levering.

Denne konfigurasjon ble også en del dyrere inn enn hva vi hadde blitt forespeilet. Kostnaden på det har vi tatt selv.

Vel... nok om det..

Nye LDC er bestilt med opprinnelig spesifikasjon.

 

De kunder som har kjøpt "Capsicum" LDC kan henvende seg til oss per epost og få utlevert E2 grep kostnadsfritt.

Vi tilbyr også å montere grepene kostnadsfritt om det skulle være ønskelig.

 

Håper med dette på forståelse for alle feil og misforståelser mtp. LDC pistolene.

 

Den er godkjent for production slik den er.

 

Til siste taler;

50% av staben er ute i ferie så du må regne med lang svartid på epost i disse tider.

Prøv å ringe for å avtale en løsning.

Link to comment
Share on other sites

Hei, Råbukk.

Ja, jeg fikk svar på mail som jeg tenkte og poste her nå, men han har jo selv lagt ut svaret. Da får jeg nytt grep, og jeg må si jeg syns det har ordnet opp på en ryddig måte!

 

Og når det gjelder det forlengede løpet, så syns jeg det er dritsexy ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

jeg vurderer og skifte 9mm nå. og jeg har funnet ut at det vill bli en sig, men hva er forskjell

på denne nye p2236 LDC og den gamle p226 x-five capsicum?

jeg vet at den gamle capsicum modellen ikke selges nye lengre. så den må jeg kjøpe brukt evt.

 

hvem av dem to modellene vil folk anbefale?

Link to comment
Share on other sites

De største forskjellene er at LDC har avtrekksstopp og SRT (short reset trigger), og at ramma er litt tyngre pga. lengre støvdeksel. Camspcimmodellen har så vidt jeg vet ikke SRT, men det er lett å ettermontere (og det er en production-lovlig mod hvis du skal skyte i DSSN).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...