Jump to content

USSR Patroner


Vaquero

Recommended Posts

normal_USSR_Patroner.JPG

Det er morsomt å samle patroner innenfor et tema, et tema kan være patroner i et spesielt kaliber eller en nasjon osv. Russiske patroner er interessant synes jeg. Jeg har noen her, men mangler mest av alt en 9x39 spesial for "VAL" Sniper. VAL Sniper er en heldempet rifle for militær bruk. Man tenker mest på spesialstyrker. Foruten den så har jeg passe med alternativer fra 7,62x54R til 5,45x18. Medaljer eller uniforms-effekter passer også fint inn i samlingen.

normal_USSR_Patroner_a.JPG

Hva samler man ikke på av skrot:

Dette er skrot, men har en viss affeksjonsverdi for meg, dette er plukket på en krigsskueplass i Angola. Diverse hylser til AK-47, 7,62x39 (M-43). Kula lå blant flere i en sannsekk/brystvern.

Jeg fikk de av min bror for flere år siden, han hadde en bekjent som hadde vert der i etterkant i tjenesteærend.

 

normal_9x39.jpg

Jeg fant et bilde av 9x39 på nettet, den finnes med ulike merkinger og egenskaper. Noen er eksplosive og mindre egnet for samling etter mitt skjønn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...