Jump to content

Beretta, problemer ejektor/ekstraktor


ween

Recommended Posts

Hei.

Skuffende nok opplever jeg problemer med min nesten nye B692 sporting. Beretta har, uforståelig for meg, valgt å introdusere en liten skrue som kan stilles for å velge mellom ejekt og ekstrakt. Jeg tror dette gjelder flere av de nyere modellene. Jeg opplever at denne skruen beveger seg under skyting og at i beste fall ejektor-funksjonen plutselig kan opphøre. I værste fall låser våpenet seg i lukket stilling etter skudd, og det må verktøy til for å få ut tomhylse/skyte videre.

Har hatt våpenet inne til reparasjon (via Schou), og det ble visstnok gjort noen justeringer på skruen og skiftet noen pakninger. Det holdt ca 10 skudd på leirduebanen i går, så begynte børsa å kødde igjen.

Så mitt spørsmål: noen som er kjent med dette? Erfaringer om noe kan gjøres på egenhånd?

Jeg må uansett (dessverre) advare litt mot å kjøpe nye Berettaer med denne funksjonen. Vær i hvert fall obs!

(PS, jeg kjøpte børsa nesten ny, men på bruktmarkedet, så ikke plankekjøring for meg å stå på reklamasjonsretten).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 692 selv, har hatt 0 tull. Men den har vel bare gått 3-4k skudd.

 

Kipt å høre, bør jo ordne seg uansett, er jo relativt ny sak, min er fra sent 2013, og var vel en av de desidert første tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 692 selv, har hatt 0 tull. Men den har vel bare gått 3-4k skudd.

 

Kipt å høre, bør jo ordne seg uansett, er jo relativt ny sak, min er fra sent 2013, og var vel en av de desidert første tror jeg.

Akkurat. Min er kjøpt direkte fra forhandler sommer 2014. Skutt ca 1000 skudd med den.

Men si meg; demonterer du ejektorene regelmessig og smører? Evt hvor ofte?

Jeg tenkte og gi det en sjanse nå. Demonterte i går, pussa de blanke som sølv, godt med bra olje. Ikke veldig sugen på å sende den inn igjen, det går fort en mnd før jeg får den igjen.

Ugreit at det er slik, børsa ellers har vært en sann glede å bruke. Jeg liker den veldig godt.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke 692 selv men regner med det er samme patent som på sv10en min og Har ikke hatt noe problemer med den.

 

Om den trøbler igjen så bare send den inn. Desverre tar det noe tid. Men så om de ikke får det til å funke etter tre ganger til det vel så har du jo krav på ny børse.

 

Finnes ikke noe som er verre enn å irritere seg over et våpen som ikke virker som det skal.

Link to comment
Share on other sites

Har også 692 og har fått defekt ejektor. Her var det en herdefeil kunne Sannes Våpen fortelle, som hadde gjort en tapp for hard, slik at den brøt av etter ca 4-5 tusen skudd. Ejektoren ble da stående "ute". Måtte deaktivere ejektoren og skyter nå uten. Reklamasjon var 0 problem, og ny er kommet, men er visst en hel jobb å fikse, derfor blir det ikke gjort før sesongen er ferdig eller i sommerferien. Foruten det er jeg særdeles fornøyd med våpenet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...