Aia Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 Hei. Har i dag kal. 308 win som jeg bruker på elgjakt, men vurderer å kjøpe kal. 223 win til toppjakt. Kan jeg bruke 308n til toppjakta eller blir det for store kjøttødleggelser av dette.?? Har ikke tenkt til å bruke alt for mye penger på dette... Fint om noen kunne komme med noen gode råd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrMju Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 Med Norma Jaktmatch, så skulle du greie deg fint med 308. Om ikkje så har eg ein 223 som du kan få kjøpe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Olav Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 En tråd om toppjakt finner du her. Mer toppjakt, denne er ikke direkte om kalibre men inneholder masse flotte foto og videoer fra diverse jaktturer. MÅ se......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aia Posted October 14, 2008 Author Share Posted October 14, 2008 Ok Mrmju, er det boltrifle? Hvilket merke og pris? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FROSTFOX Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 Tror du må tenke flerbruk... Har du muligheten til å jakte rådyr, rev, og bever i tilleg vil jeg anbefale 223, eller 243win. Hvis du kun jakter elg i tilleg. tror jeg 6,5x55 er et bra kaliber til øvelseskyting og elg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts