Jump to content

Nosler Varmageddon 308 win


Skarvekongen

Recommended Posts

Pga vanskelige leveranser av Hornady V-Max i kongeriket har jeg kjøpt noen hundre Nosler Varmageddon 110 grain kuler. Har forsøkt med litt forskjellige ladninger, men får ikke noe særlig presisjon. Er det noen som har fått disse kulene til å gå bra i 308 win og har tips til ladedata og COL?

Link to comment
Share on other sites

Har brukt disse til 3006 med veldig bra resultat, men synd det skal være så vanskelig å få slike lengre.

Når det kommer til presisjon, er dem på lik linje med Vmax...men litt mere eksplosiv ved treff.

Vår inne på Barns sin Norges side nå å skulle sjekke om dem hadde fått inn 110 grs Vmax, å lykken var stor da det sto at dem hadde på lager......men skuffelsen var desto større når jeg kom til "kassen" å det viste seg at dem ikke hadde likavel......;-(

Er jo merkelig dette at ikke noen i Norge skal klare å importere verken Vmax eller varmageddon

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

akkurat fått noen bokser med varmageddon, kan e muligens få noen ladedata med deg så eg slipper å kaste bort en boks bare på testing . er ikke ute etter noe superdrep ladninger, mikkel og ravn\kråke. men de må gå rett og presist så klart.

tips i riktig retning settes pris på.

I 30-06 :)

 

mvh

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...