Jump to content

Nypris på Miroku over/under cal 20/76


Tomas

Recommended Posts

Noen som har peiling på hva en Miroku over/under cal 20/76 lagd på 90 tallet kan ha kostet ny? Driver å egler meg inn på en slik, har hatt en slik hagle i hendene en gang tidligere for ca 30 år siden, og har angret på at jeg ikke slo til den gangen. Miroku har vært kjent for å være slitere her hjemme i min omgangskrets, dette våpenet er singeltrigger og veier ca 2,7 kg, det tilsier stålkasse om jeg ikke tar helt feil. Våpenet er nå lagt ut for 7500 kr, i forretning. Hva kan jeg forvente av slitasje på denne børsa for den prisen jeg gir?

 

Jeg er litt svak for cal. 20, har drilling i samme kaliber fra før, men samtidig så har jeg også en Gyttorp i cal 12/76 som veier det samme, fordelen med Mirokuen er at den er slankere, litt i tvil hva jeg skal gjøre. Blir vel å beholde begge haglene over en tid dersom den havner i huset, så får vi se hva fremtiden bringer av beslutninger.

Link to comment
Share on other sites

Det samme har jeg også observert, vedr. pris på disse børsene så vil jeg tro at de ligger i en " øvre prisklasse ", men ikke toppsjiktet. Tror nok at kvaliteten ligger godt på høyde eller over det som er levert fra Italia over en del år, men nå har vel ikke Beretta haglene noe dårlig rykte heller, andre kjenner jeg ikke til. Kan er ei slik børse ha kostet over 12.000 kr på 90-tallet? Jeg har ingen aning!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...