Jump to content

Vilken rifle skall jag ta med mig?


Guest .358 Norma Magnum

Recommended Posts

Jag har blivit medbjuden på en tvådagars rådjursjakt med dachs i Sverige. Men jag har ett luxusproblem... :oops:

Vilken bössa skall jag ta :?: Det står 3 st R 93or i vapenskåpet;.375an är helt utesluten.

Dessa vapen står det mellan:

Blaser R 93 Professional Camo i .300 Win Mag. Inskjuten med fabriksladdad Norma Oryx 180 grains på 100,200 resp 300 m. Toppad med nya Zeiss Diarange 3-12x56 med ASV kulbanekompensator.

Eller....

 

Blaser R 93 Professional i 9,3x62. Inskjuten med fabriksladdad Norma Oryx 285 grains. Toppad med nya Zeiss Victory Diavari 3-12x56 med belyst retikel 40.

 

Goda råd mottages med tacksamhet :!::)

Link to comment
Share on other sites

:D Luksusproblem ja! :D

skyter du med åpne sikter? Har du det på 300 eller 375 løpet? Det kan fort bli trange poster, og da liker jeg å kunne vippe av kikkertsiktet. Ellers er jo både 300 og 9.3 bra på rådyr, og siktene er jo tilnærmet like. Hipp som happ!

 

 

Har faktiskt aldrig lärt mig att skjuta med åpne sikten... :oops: ...även om det sitter på samtliga bössor :!:

På .375an sitter en Varipoint 1,1-4x24,men anledningen till att jag inte vill ta den är att den är ganska så aggressiv av sig,då den är inskjuten med Norma African PH,Woodleigh 350 grains. Man känner att man lever när man skjuter med bössan :!::lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...