Jump to content

RCBS pro 2000 - erfaringer?


NessePrinsen

Recommended Posts

Vurderer å investere i en RCBS pro 2000 presse. Hvis jeg har forstått det rett så kan man lade både rifle og pistolammo på denne pressa.

 

Jeg er vel "RCBS-mann" - i betydningen at det ladeutstyret jeg har brukt i flere år er RCBS. Jeg liker merket, og for meg fremstår det som solid.

 

RCBS sin progressive presse er en relativt stor investering så tenkte det kunne være greit å høre andre sine erfaringer. Finnes en tidligere tråd om dette, men der kom det ikke mange svar - forsøker derfor igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte ei pro 2000 (brukt) nylig og så langt er jeg forøyd med den. Veldig solid og kraftig bygd. Jeg liker den til de større pistol kalibrene (44mag etc) og riflepatroner. Litt mere mikk makk med tenhette systemet enn på Dillon det er det eneste jeg syns er negativt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt en Pro 2000 i ca 10 år nå og bruker den både til 9mm, 45acp, 454 casull og 308.

Fungerer utmerket, og har gjort det hele veien.

(kjøp flere piggyback plater slik at du kan bytte mellom kalibre uten å måtte endre på diene til de forskjellige kalibrene hvis du lader litt forskjellig)

Og seff flere "shell holder" plater..

 

Uniflow powder measure koblet rett på pressa gjør det ganske effektivt når du bare har fått stilt den riktig :)

 

Er fort gjort å fylle en strips med tennhetter. ( og du kan sortere forskjellige hetter etter fargekoder på stripsene dersom du ikke bruker opp hele stripsen hver gang)

(Jeg kjøpte forresten dingsen for å fylle stripsene med hetter, men du kan lett dytte dem i for hånd avhengig av hvor mye du lader i slengen :) )

 

 

 

M.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...