Jump to content

Moa skinne null stilt 100m


iphone

Recommended Posts

Hvis jeg har brukt 34 så har jeg kunn 31 klikk igjen ned på skinna som står på nå,å da blir det 31cm ned på 100m hvis jeg tenker riktig... det er en sauer 202 6, 5×55. Noen som veit hvor jeg får kjøpt 10 moa skinne ? Landerød hadde kun 20 moa .

 

H

Vegar

Link to comment
Share on other sites

Du har 65 klikk på tårnet men tårnet totalt på victorymodellene har 110klikk justeringsmulighet.Løs skruen på toppen av tårnet etter innskyting og sett det på 100m.Spørsmålet er om du kommer ned nok med 110 klikk .Du vil nærme deg bunnen av siktets justeringsmulighet med 20 MOA.Du trenger bare 65 klikk da ¨tårnet stopper etter 1 runde.Du har egentlig ikke bruk for tilta skinne med zeiss sine sikter da tårnet som nevnt kun har 1 runde.Med S&B PMII siktene som har 270 klikk er tilt ofte nødvendig på de lengste holda.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke så mye greie på detta men mener zeiss victory ht 3-12×56 har 65 klikk og v8 100 + jeg har ht 3-12×56 Asv+ for og komme ut til 600 så trenger jeg ca 42 klikk. Bruker 26 klikk på 430 er da 4 klikk igjen. Trenger moa skinne for og komme meg ut til 600.

Link to comment
Share on other sites

Zeiss HT 3-12x56 har 120cm/klikk justeringsområde.

ASV+ kompensatoren har 65klikk på en runde.

Når du er innskutt på eks. 100m nullstille du kompensatoren og flytter på den indre låsemekanismen/zerostopp. Da får du 65 klikk oppover og når ut til 650-700m minst.

Link to comment
Share on other sites

Har skyti inn børsa på 100m, tatt av tårnet og satt den lille splinten på høyre side av lås splinten da har jeg 30 klikk før den stopper.Satte lås splinten på venstre side og da fikk jeg 65 klikk ned ? Det skulle jo vært motsatt ?:) takker for svar tydelig jeg må ha dette inn med t-skje :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sikter i FL serien men ikke HT utgaven men tårna ser likedanne ut i virkemåte ut i fra bilder.

Når du ratter 34 klikk opp,skru av toppskruen og se om stopp pinnene står sammen.Hvis de gjør det så kan den nederste pinnen flyttes ved å løsne ringen og sette den slik at du får utnytta alle 60 klikk på runden og nullstille tårnet på 100M

Dersom pinnen på øvre scala står ca på motsatt side av nullstillepinnen i det nederste ringen er du i bunn/ topp av kikkertens justerings område og du ma ha tilt på skinna di.Sender deg PM.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...