Jump to content

Blaser r8. Proff eller successe


jegerjan

Recommended Posts

Dropp læret i alle fall. De påstår at det er værbestandig men jeg mistenker at det blir stygt å se på om 15-25 år.

 

Jeg har penger til 2 stk Blaser R8 og en halvveis anstendig optikk på lønnskonto ved 0.1% rente men Blaser R8 frister ikke.

 

Med mindre du har ett voldsomt behov for å kunne skifte piper

så ville jeg sett på Mauser M12.

http://www.mauser.com/en/products/m12/

Med 2-3 stk Mauser i skapet så er de fleste behov dekket.

 

Mauser og Blaser har samme eiere.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

De veier det samme, men success koster noe mer. Success gir bedre grep, og mange mener den er bedre å skyte med. I en svensk test ble dette prøvd ut med noen tilfeldig utvalgte jegere. Resultatene viste at i praksis var det ingen(hvertfall ikke målbar) forskjell. Jegerne traff ikke bedre med success. Men som med så mye annet i denne hobbyen, så kan "følelsen" allikevel ha en betydning for sluttresultatet.

Selv har jeg R93 prof. Har kjent på R93 success, og om jeg kunne valgt fritt så hadde jeg valgt den. Men blir fort dyrt, spesielt i links som jeg må ha. Så har slått meg til ro med standarden, og skyter godt med den.

Link to comment
Share on other sites

Kuli

Fikk du med deg nøyaktig vekt på den r93 success'n du kjente på? Vurderer denna børsa sjøl grunnet lavere vekt en r8 success. Har til nå ikke funnet en butikk som lagerfører denna. Har kun kikka på bilder. R8 success er noe av det beste jeg har holdt i men er uaktuelt grunnet vekta på ca 3,38kg(den vekta er ubekrefta. Mente jeg leste et sted fra en privatpers at den veide datta)

Vet du hvilken butikk som lagerfører r93 success på østlandet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...