Jump to content

Stabil montasje til langhold


Engan

Recommended Posts

Hei, det kommer snart en Tikka T3 Super Varmint i hus, og jeg må da ha ny montasje til den. Jeg vil ha en god stabil montasje, helst en som jeg kan ta raskt av og på. Har sett meg ut American Defence Recon: http://www.brownells.no/epages/Norge.sf/secded5637750/?ObjectPath=/Shops/Norge/Products/26582100003653/SubProducts/100003654

 

Noen som har erfaring med denne??

Rifla kommer i hus neste uke, så er usikker på om Brownells klarer å levere denne raskt?? Sendes fra USA?

De har den bare i medium, noe som kanskje blir litt høyt.

Siktet som skal monteres er en Vortex Viper PST 4-16x50

Har også sett på Sphur, men litt i dyreste laget for en student.

 

Noen som har forslag til noen annen montasje??

MVH Christopher

Link to comment
Share on other sites

Passer Sako optilock A7- baser på picatinny?? Har et par optilockringer liggende.

Sako A7 rifla har picatinny baser orginalt. (Men kan også ha vært levert uten)

Så hvis du har ringer liggende som passet til Sako A7 vil disse også passe til picatinny skinna på en T3 Super Varmint.

Hvis det er det du spør om ?

Link to comment
Share on other sites

Mix skrev

Jeg vil tro T3 Super Varminten din kommer med ferdig limt picatinny skinne

 

Tror det er bare Tikka T3 Tactical som kommer med picatinny skinne fra fabrikk.

Det du trenger er en slik.

 

http://www.beverensport.no/products/tik ... nny-skinne" target="_blank" target="_blank

 

Slik ser picatinny skinna ut.

Hviss toppen på kassa di ser slik ut er det bare å kjøpe ringer.

 

Ser nå at Tikka Super varmint også har fått skinne.

Link to comment
Share on other sites

Hvilket kaliber er børsa du får i? Dersom du ikke har behov for å flytte kikkerter rundt på forskjellige børser og av den grunn liker picatinny ville jeg banket av den skinna og satt kikkerten i Optilock montasje rett på kassa. Et ledd mindre mellom kasse og kikkert. Jeg hadde litt for få kikkerter og for mange børser her en stund. Da var det litt bytting frem og tilbake. Ble heldigvis en slutt på det og nå er det Optilock på to Sakoer og Picatinny på det som har det frest i kassa.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte Tikka T3 Tactical for ca 2 år siden og mener at da levertes ikke super varmint versonen med skinne.

Uansett ,bytta skinna og kjøpte ei fra RPS med 10mill tilt og satte på en IOR 12,5-50x56 Terminator.

Tenkte å bruke en zeiss 6-24x72 på jakt men kom ikke ned nok til å nullstille på 100m.Innskyting på 380m passer ikke for min jakt :wink: Med IOR siktet har jeg fremdeles nesten 1 runde med klikk før jeg er i bunn med tårnet.Denne kikkerten har 40mm rør.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...