Jump to content

Tips til kjøpt av rifle i kal. 300wm


m983006

Recommended Posts

Syntes disse to forslagene er gode. Jeg trenger minst 3,8kg rifle hvis jeg skal skyte 30sk+ i strekk(u/brems/demper). Tyngre utgaver med disse låskassene koster ofte litt mer. Hørt folk har veldig god erfaring med T3 supervarmint, men den blir jo litt dyrere. Du kunne tatt sjansen på ruger(Ruger HKM77RFP) til 8600,-. Har selv god erfaring med ruger, både presisjons og avtrekk, men jeg har da en "target"-rifle. Kjøp nytt eller fiks avtrekk, og jernet varer og varer. Ruger har gode montasjer. Vurder også Rem 700-enkelt og greit.

 

Din pris ligger 3-5000,- under der du har flere tykkpipede varianter som vil ha skjefter mer myntet på langhold. Kunne vært en ide å se på brukte "prosjektrifler"- som kan være (veldig)gode kjøp ned mot 10.000.-

 

 

 

AS

Link to comment
Share on other sites

Hei! Anbefaler definitivt Tikka T3 Super Varmint i .300 WM. Super presisjon med alt jeg mater den med (så lenge jeg gjør jobben da). Behagelig rekyl er det også, men nå liker jeg at det skjer noe når jeg trykker av et skudd da. ;)

 

Bruker for det meste 210 grains kuler, så det er bevegelse begge veier når skuddet går. Men rifle er forholdsvis tung, pluss kikkert gjør den bare behagelig å skyte med. Til og med min bedre halvdel kan skyte uten problem med min.

 

Så dersom du tar deg råd, løp og kjøp er mitt råd.

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...