Jump to content

Skyting,dårlig motivasjon og alvorlig sykdom i nær familie


Hedmarkingen

Recommended Posts

Da jeg har alvorlig sykdom i nær familie,noe som går ut over motivasjon til fremmøte er jeg nervøs for at jeg i tillegg til at jeg kan miste ett familiemedlem i år pga kreft lurer jeg på hvor god kjennskap og forståelse våpenkontoret på Elverum har for at det kan bli dårlig med aktivitet fremover i ubestemt tid. De har nemlig problemer med å finne medisiner som virker godt nok til å holde ting i sjakk. Vi snakker altså palliativ behandling,de fleste forstår nok hva det innebærer.

Så,hva er folkets erfaring med denne kinkige problemstillingen?

Styret i den lokale klubben er informert om saken.

Link to comment
Share on other sites

Håper familiesitiuasjonen bedrer seg på sikt.

Om noen skulle stille seg på vranga vil jeg kanskje anbefal å ta turen innom klubben, om ikke annet en for en kopp kaffe og rask prat, det holder strengt tatt som aktivitet (4x i året), og kanskje det tilogmed lar deg koble av en time mentalt.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker deg og dine lykke til. Står noe sted i at det går fint å ha opphold i aktiviteten feks grunnet sykdom. Står ikke noe om eksakt tidsperiode, men mener det nevnes noen år. Trur det er i rundskrivet dette står.

 

Men som sagt 4 oppmøter i året holder som aktivitet for å beholde det du har. Jeg gikk på en lettere smell i 2013, ikke noe i nærheten av dette, men jeg fikk hentet pusten og fant roen på treningene sammen med skytekameratene. En stor del av skytingen er jo det sosiale.

Link to comment
Share on other sites

Det berømte rundskrivet, RPOD-2009/9, omtaler dette i pkt. 3.8.5 "Tilbakekall grunnet manglende behov":

 

Tilbakekall bør således i utgangs punktet ikke foretas hvis vedkommende ikke er aktiv på grunn av spesielle forhold som f.eks alvorlig sykdom, alderdom, endring i familiære forhold, eller lignende. Det forutsettes imidlertid at vedkommende må være i stand til å ta vare på våpnene på en forsvarlig måte og herunder følge de bestemmelser som våpenloven og våpenforskriften setter med hensyn til oppbevaring.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...