Jump to content

Leica 1600 + iStrelok = sant


Scitech

Recommended Posts

Mottok nylig avstandsmåleren fra Leica i posten, og har kosa meg gløgg ihjel med denne i kombinasjon med balistikk-appen iStrelok til Iphone. Svært pålitelig både avstandsmåleren og appen, og kombinasjonen er helt ideell for 17hmr/22lr. Fikk bekreftet at appen gjengir korrekte verdier fra 100 - 250 meter.

 

Kan anbefales!

 

Dette er sikkert ikke nyheter for de av dere som er vant med avstandsmåler, men følte et akutt behov for å komme med en tilbakemelding på dette. Et aldri så lite "Eureka"-øyeblikk på denne karen med andre ord :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, har brukt kronograf, men den viste samme hastighet som jeg opererte med før kronograf, nemlig 724 m/s for CCI gamepoint (17 hmr).

 

For CCI gamepoint bruker jeg følgende:

20 grains

724 m/s

0,124 BC

 

Utover det så mener jeg "Scope height, cm" (avstand fra senter løp til senter kikkert) er utslagsgivende for påliteligheten og antall klikk som appen gjengir. Denne verdien varierer sannsynligvis en del fra person til person siden det er mange forskjellige rigger der ute. Du kunne jo prøvd å korrigere for noen klikk ved å stille på denne verdien evt. Ellers så tror jeg muligens du kan sette på "offset" når du legger inn ammunisjon så den utfører beregningen etter boka og deretter korrigerer for angitt verdi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...