Jump to content

Bytte ervervsgrunnlag på pistol


shibby

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har søkt uten resultat på dette spørsmålet:

 

Jeg har en CZ Shadow som jeg har ervervet til Grov i NSF og bruker den også til NROF. Leker med tanken på og få meg en 1911 i 9mm til NSF og bruke Shadowen til NROF. Kan jeg endre på erversgrunnlaget? Om jeg kjøper en 1911 i 9mm blir den dyr og mest sansynlig lagt ut litt $$ på så vil ikke måtte selge den om jeg f.eks slutter i NROF.

 

Eller er det ikke så detaljert at jeg da evnt får beskjed om å kvitte meg med 1stk 9mm ?

 

Håper jeg klarte å forklare meg noenlunde!

 

Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du modifierer feks avtrekksvekten på din CZ til under 1360g blir den mer brukbar i grov og samtidig ikke lov å bruke i militær. Da har du behov for en ny pistol til militærfelt og skal få en søknad godkjent for dette.

 

Har selv en CZ Shadow til grovfelt. Stoler ikke på de der .32 banevåpnene i feltløypa. De krangler for mye, ser jo dette på hvert eneste stevne. Så en 9mm som funker hver gang, alltid, er ikke så dumt.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer, kan jo søke om ny i nsf også.

 

Var helst dette om ervervsgrunnlaget kunne byttes fra grov i NSF til NROF og da søke ny 9mm i grov i NSF.

 

Bra tips ang grov og .32. Er noe jeg har lurt op en stund om det er alternativer til disse matchpistolene i .32. (ja en annen tråd en annen tid).

Link to comment
Share on other sites

Ja for erverv til ny, men da hadde den blitt ervervet til skyting i NROF.

 

Idag:

NSF: CZ Shadow

NROF: ingenting, bruker Shadowen her også.

 

Leker med tanken på følgende:

NSF: S&W 1911 i 9mm (singlestack og liten mag. kapasitet til NROF)

NROF: CZ shadow som var ervervet til NSF. (18skudds magasin)

 

Grunnen til at jeg spør er at om jeg skulle (mot formoding) kutte ned på skytingen så ville det vert NSF jeg ville sitte igjen med, og da hadde det vert dumt om jeg måtte selge den kjære 1911en som jeg mest sansynlig kommer til å bruke alt for mye penger på og kjøpe og dille med, bare for den var ervervet til skyting i forbundet som jeg da evnt hadde sluttet å skyte i.

 

Men om dette kan endres med en telefonsamtalet til våpenkontoret så er jo saken løst og jeg ett steg nærmere et større slankeprosjekt av bankkontoen.

 

Dette er rent hypotetiske spørsmål. Det er nok mulig jeg klarer konkuransekravet i 9mm også, men som sagt, lurer på hvilke muligheter jeg har.

 

Takk for svar :D

Link to comment
Share on other sites

razumny: Godt poeng! Kan jeg endre ervervsgrunlaget nå, kan jeg jo også gjøre det om jeg skulle (God Forbidd) kutte ned på skytinga.

 

Har ingen planer om å bli mindre aktiv, heller motsatt =) Å med så mange hjelpsomme folk på forumet her så gjør det det lettere (selv om dere ikke kan endre kveldsvaktene til kona da.... )

 

Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...