3n37 Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Jeg har en Win 70 i 7mm STW, som jeg har tenkt å bytte løp på. Spørsmålet er hvilken børsemaker har det nødvendige utstyr for å kammre et løpsemne i dette kaliberet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Lerbrekk Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 http://www.magnumhansen.com/2side.htm Ligger et løp der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3n37 Posted October 9, 2008 Author Share Posted October 9, 2008 Jeg har løpet og trenger å få kammret det for rett kaliber. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Lerbrekk Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 http://www.rafdal-vapen.no/index.php Prøv Rafdal, han tror jeg har kammret min STW. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M17 Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Bare et lite spørsmål, hvordan er 7mm RUM i forhold til 7mm STW ytelsesmessig? Noen nevneverdig fordel med den ene i forhold til den andre, hylsepriser etc? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikr Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Et annet spørsmål: Hvor lenge varer et løp i 7mm stw? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3n37 Posted October 9, 2008 Author Share Posted October 9, 2008 Et fasit svar på det er nok vanskelig å gi. Mitt løp er sikkert 10 år gammelt kanskje, men jeg har ikke noe tall på hvor mye jeg har skutt med det. Det kommer nok an på hva slags ladning som brukes. "Ball powder" skal i teorien gi et lengre liv til et løp enn "vanlig" krutt. Men noe slags empirisk data på dette har ikke jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tordenkil Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Bare et lite spørsmål, hvordan er 7mm RUM i forhold til 7mm STW ytelsesmessig?Noen nevneverdig fordel med den ene i forhold til den andre, hylsepriser etc? "Ladeboken nr. 6" rangerer RUM over STW når det gjelder ytelse. Begge kalibre beskrives som vanskelig å lade, hvor trykket fort fyker i været når en nærmer seg maksladning. Og pipene slites fort... Dette ifølge Ladeboken. Ikke prøvd sjøl... M.v.h, Tordenkil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts