Jump to content

jahtijakt riflesekk


jegerfranordstrand

Recommended Posts

Har vært en tur i kjelleren og prøvd. .222 med A-tec Maxim og en 2,5-10x50-kikkert på, med linsebeskytter. Det går, men det kan bli klønete når du skal trekke børsa ut av sekken igjen. Det er ganske trangt i bunnen, og demperen hekter seg lett i åpningen der. Sluttstykkeknotten vil helst ikke nedi "sliren", men det er kanskje like greit, for da kommer ikke børsa så langt nedi. Det er tross alt en risk for å slå pipa i bakken om den kommer langt ned.

 

Brukte den på en toppjakttur i Sverige. Da endte jeg med å skli ned en bakke da det var glatt. Det gikk utover gjengene på pipa... Hadde ikke demper på da. Etter det har jeg ikke brukt den på jakt, bare på skytebanen, til å ha med nødvendig utstyr. Bruker i dag riflesekk hvor pipa peker mot himmelen.

 

Kamotrekk vet jeg ikke om, men den finnes da i snøkamo. :-)

Link to comment
Share on other sites

Grei nok til de små turer, men jeg ble litt skeptisk til å ha børsa pekende nedover etter den sklituren. Hadde egentlig ikke tenkt å bytte den ut, men så ble jeg trukket ut til å prøve QRR-sekken (prototype, forgjenger til Vorn Gaupe), og da testperioden over, bestilte jeg meg en Vorn Hjort. Den er med på det meste. Den er større, og rifla er MYE bedre beskyttet. I tillegg slipper jeg å ta av sekken for å få frem rifla. Dessverre skrekkelig dyr, men verdt penga om man tar sjansen og kjøper. De blir litt i hver sin ende av skalaen, Jahtien og Vornen.

 

Har ikke sett særlig etter rimelige sekker etter at det ble QRR/Vorn.

 

Den på Ebay så ikke så verst ut. God pris og tilsynelatende god beskyttelse av våpenet. Kan være verdt å prøve.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...