TEXAS TEN Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 heisann har ein noenlunde brukende beagle hannhund,kunne tenke meg ein kvalp med litt blanding. noken der ute med eit godt forslag,jedna med ei tispe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxterrier Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 Hva vil du oppnå med denne blandingen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peders Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Har du en noenlunde brukandes beagle, skal du ikke parre denne med noe som helst og jeg tviler på at noen med ei dachstispe vil gjøre noe slikt mot den. Har du derimot en hund, med bra søk, jaktlyst, losføring, tapsarbeid osv, kan du parre denne med tilsvarende tispe. Da vil vi få renrasede hunder med god avstammning og med gode jaktegenskaper. Utifra det du kunne oppnå med din kombinasjon ville jeg enten valgt en dachs med gode jaktlinjer, eller en beagle med gode jaktlinjer. Utover dette kan jo en tysk jaktterrier vurderes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEXAS TEN Posted October 9, 2008 Author Share Posted October 9, 2008 hunden er god den,men meiner det er litt lettere og forme ein dachs dermed prøvd ein blanding, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest graahund Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 (edited) Vet det er gjort med gråhund og jemt med gode resultater. Men vil alikevel ikke anbefale deg og gjøre noe slikt. Om du skulle få en god hund ut av det er det jo ikke noe og avle videre på ? Nei, hold deg til renrasede hunder du, det er mitt råd. Hvis du apsolutt vil ha en liten saktedrivende hund så køp en dachs da vel ? Edited October 9, 2008 by graahund Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bamsegutt Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Ut fra min erfaring er det lettere å forme en Beagle enn det er å forme en Dachs. Du må huske at Dachs er verdens største hund i en veldig liten kropp. Har en kompis som hadde en stri schæfer. Hver dag når de gikk tur møtte de en med Dachs. Schæferen turde aldri gå på samme side av veien som Dachsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEXAS TEN Posted October 9, 2008 Author Share Posted October 9, 2008 eg bler vel nøgd til å halde meg til beagelen tenkjer eg(dachsane e jo ikkje så fine ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sniper-two Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 eg bler vel nøgd til å halde meg til beagelen tenkjer eg(dachsane e jo ikkje så fine ) Jeg har begge deler og Dachsen er bare utrolig fin !!!!! (beagle er også snål da) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts